Tarieven en betalen

Tarieven

Op internet vindt u een lijst van prestaties, codes en tarieven vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. De tarievenlijst geldt vanaf 1 januari 2025 www.vergelijkmondzorg.nl

 

Bij een aantal behandelingen (bijv. een kroon) is er sprake van techniek- en materiaalkosten, deze techniekkosten kunt u inzien in het document hier onder.

Het betreft hier een vanaf prijs excl. de tandartskosten.

Is dit op uw behandeling van toepassing dan ontvangt u een persoonlijke begroting.

Download
Prijslijst techniek- en materiaalkosten (excl. Tandartstarief)
Materiaal_en_techniekkosten ANT 2025.pdf
Adobe Acrobat document 170.9 KB

Wilt u een begroting van een behandeling? Geef dit dan aan tijdens uw bezoek. Wanneer u een grotere tandheelkundige ingreep nodig heeft die meer dan €150,- kost, krijgt u vooraf een prijsopgave.

Tandartsverzekering

Een tandarts verzekering is een aanvullende verzekering. Een tandheelkundige behandeling valt dus niet binnen uw (eigen bijdrage uit de) basisverzekering. 

Met uitzondering van behandelingen voor een volledig kunstgebit.

Reguliere behandelingen bij kinderen tot 18 jaar worden volledig vergoed. Met uitzondering van orthodontie. 

Op de site www.vergelijkmondzorg.nl kunt u de tandartsverzekeringen onderling vergelijken. Dit is een onafhankelijke site, welke gemaakt is door een collega tandarts.

Betalen

Vanaf 1 november ontvangt u uw factuur via e-mail vanuit ons mailadres info@ittmanntandartsen.nl, dus niet meer via infomedics. Bij vragen over uw rekening mag u dan ook rechtstreeks contact opnemen met de praktijk. 

 

1. Indienen bij uw zorgverzekeraar

We sturen de factuur eerst naar uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw (aanvullende) verzekering betaalt de verzekeraar (een deel van) uw rekening rechtstreeks aan ons. Het resterende bedrag factureren wij vervolgens aan u. Die factuur ontvangt u per e-mail.

  • NB voor CZ-verzekerden (OHRA, Nationale-Nederlanden) Het kan voorkomen dat CZ de factuur zelf naar u verstuurt, afhankelijk van uw polis. In dat geval ontvangt u de factuur niet rechtstreeks via ons, maar via CZ.

 

2. Controleer uw e-mailinstellingen

Het kan zijn dat onze e-mail de eerste keer in uw map ‘ongewenste afzenders’ (spam) terechtkomt. Controleer daarom alstublieft of eerdere berichten van ons—bijvoorbeeld afspraakbevestigingen of herinneringen—in uw inbox zijn aangekomen. Ontbreken onze e-mails in uw inbox? Voeg ons dan toe aan uw veilige afzenderslijst. 

 

3. Extra beveiligde eerste e-mail

De eerste e-mail met uw factuur is extra beveiligd om uw privacy te waarborgen. In deze e-mail staan nog geen persoonsgegevens vermeld en de factuur is nog niet als bijlage toegevoegd. U krijgt een link “Bekijk rekening” waarmee u de factuur kunt inzien. Ter verificatie vragen wij u éénmalig uw postcode in te vullen.

  • Veelvoorkomend probleem: Als de verificatie niet lukt, kunnen uw adresgegevens in ons systeem verouderd zijn. Neem dan alstublieft contact met de praktijk op, zodat we uw gegevens kunnen controleren en aanpassen.
  • Vervolgfacturen: Na deze eerste verificatie ontvangt u de volgende facturen direct mét uw naam en als bijlage in de e-mail.

 

4. Gebruik van de QR-code

Wilt u betalen via de QR-code op uw factuur? Gebruik dan niet uw bank-app, maar de camera van uw telefoon. De QR-code is namelijk leesbaar met uw telefooncamera; uw bank-app kan soms problemen geven bij het scannen.

 

Heeft u vragen over deze nieuwe werkwijze? Neem gerust contact met ons op via info@ittmanntandartsen.nl of bel naar 026-3610403 

We helpen u graag verder.

 

 


 

 

Rekeningen van Infomedics

Na uw behandeling in onze praktijk, controleert Infomedics of deze gedekt wordt door uw zorgverzekering.  Als u niet (volledig) verzekerd bent voor de behandeling stuurt Infomedics u een rekening.


Uw rekening betalen
U heeft 30 dagen de tijd om de rekening te betalen. Betaalt u via internetbankieren, let er dan op dat u de betaalgegevens gebruikt die op deze rekening staan (let op: dit is een ander rekeningnummer dan u gewend was!). U kunt ook de QR-code die op de rekening staat scannen met uw mobiele telefoon. U wordt dan direct naar uw iDEAL betaalpagina geleid. Alle betaalgegevens zijn al netjes voor u ingevuld, waardoor u alleen nog akkoord hoeft te geven op de betaling.

 

Digitale rekening

Als uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres bij ons bekend zijn, kunt u uw rekening voortaan ook digitaal ontvangen.

 

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics heeft zijn systemen maximaal beveiligd en voldoet aan alle wet- en regelgeving rondom privacy. Ontdek wat Infomedics allemaal doet om uw gegevens te beschermen.

 

Vragen over uw rekening

Op de website van Infomedics (https://www.infomedics.nl/)  vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen. Ook kunt u op de website via de rekeningchecker snel en eenvoudig controleren of uw rekening al is betaald. Komt u er niet uit, dan kunt op werkdagen tussen 09.00 – 17.00 uur bellen met de Servicedesk van Infomedics via telefoonnummer 036 – 20 31 900

 

Minder tevreden?

Wij doen er alles aan om voor u een optimale zorg te bieden, mocht het voorkomen dat u dit anders ervaart, dan nodigen wij u uit om hierover contact op te nemen met de praktijk zodat we dit met elkaar kunnen oplossen.